naše nabídka

newsletter

Chcete být informováni o novinkách a zajímavostech z produkce webu Krasojízda.cz?


Žádný problém!
Zde zapište svůj email.



oblíbená témata

oblíbené weby
všechny weby   

partneři
další partneři   

Lupy ve vlasech a možnosti léčby lupů

Péče o vlasy

Zveřejněno dne 10.8.2009


Lupy ve vlasech a možnosti léčby lupů Z povrchu našeho těla se neustále odlupuje vrchní vrstva kůže a to platí i o pokožce hlavy. O lupech mluvíme, pokud jsou „šupinky kůže“ hodně viditelné a znepříjemňují nám život. Jedná o mrtvé buňky kůže, které se odlučují v nadměrném množství. Lupy mohou mít mnoho podob i příčin vzniku. Vyskytují se jak na mastné, tak i na suché pokožce hlavy. Léčba lupů bývá náročná a je nutné upravit životosprávu, doplnit potřebné vitamíny, minerály a zvolit vhodnou vlasovou kosmetiku.




Článek se zaměřuje na témata:

Příčiny vzniku

  • nevhodná a příliš dráždivá vlasová kosmetika
  • nedostatečné opláchnutí šampónu či kondicionéru z vlasů
  • stres, úzkost a psychické vypětí
  • studené počasí a suché vnitřní vytápění
  • špatná výživa, chybějící množství vitamínů a minerálů v organismu
  • pomnožení kvasinek a plísní v organismu včetně pokožy hlavy
  • kožní onemocnění - např. (seborrhoická dermatitida, lupénka)



Řešení

Tvorba lupů je proces, který nemůžeme zcela eliminovat. Mírné šupinatění kůže, které není způsobeno žádnou kožní nemocí, lze ohlídat správným mytím a používáním kvalitních přípravků. Při dlouhodobém problému můžeme použít šampony s přídavkem látek s účinkem pro snížení tvorby lupů (selen, zinek). Tyto látky snižují intenzitu dělení buněk v povrchové vrstvě pokožky vlasů. Výborným přírodním prostředkem je extrakt z aloe vera anebo tea tree oleje, které mají protiplísňové účinky. Z přípravků z lékárny můžete sáhnout po výrobcích, které obsahují účinné látky klimbazol (Climbazole), pirocton olamin (Piroctone Olamine) a dosud i ketokonazol (Ketoconazole).

Doporučené přípravky z lékárny:

  • DUCRAY šampony a séra (nejširší nabídka na trhu i pro velmi vážny stav lupů)
  • Skin CAP šampon a spray (speciální roztoky)
  • Šampony (účinné látky ketokonazol 1%, octopirox 1%)

Doporučené profesionální přípravky pro lehký stav lupů


Strava

Pokožku před vysušením ochráníme pitím dostatečného množství tekutin. Pozornost bychom měli věnovat také dietě (vyloučit sladké, smažené a tučné jídla) a přísunu beta karotenu, B vitaminů a selenu. Na suchou pokožku má příznivý vliv také pupalka a olej z brutnáku, dále lecitin a omega kyseliny. Rovnováhu kyselin v organismu podpoříme i užíváním probiotik anebo šťávy z aloe vera (nejlépe ACTIValoe forte, která má antimykotické účinky). Do jídelníčku je potřeba zařadit čerstvé ovoce a zeleninu a také zdroje bohaté na proteiny – ryby, vejce, semínka atd. Pokud jsou šupinky na hlavě provázeny začervenáním a mastnou šupinkovatou pokožkou na obličeji, v obočí a na řasách, může se jednat o jiný problém než jsou lupy. V tomto případě je lepší kontaktovat lékaře.


Rada našich babiček - domácí recepty proti lupům

Citrónová šťáva zabraňuje šupinatění kůže a snižuje tvorbu lupů. Šťávu z jednoho citrónu přecedíme přes nekovové sítko a vlijeme do jednoho litru vlažné převařené vody. Po umytí vlasy opláchneme, jemně osušíme a necháme volně uschnout. Dalším receptem je nálev z rozmarýnu, kterým si ženy v minulosti oplachovaly vlasy. Dobře poslouží ale i borová voda před umytím vlasů. Než si umyjeme vlasy šamponem, mírně je navlhčíme, masírujeme kůži skalpu a opláchneme teplou vodou.

Zdroj informací: JK, www.vlasy.cz


Tento článek si během posledních třiceti dnů přečetlo 82 lidí.


Sdílejte tento článek se svými přáteli:

Facebook    Twitter    Digg   

Poslat odkaz na článek známému poslat emailem.

Vytisknout článek!.


přidejte sem svůj komentář

Nenašli jste zde přesně to, co jste hledali? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
Ke svému dotazu použijte tento formulář.


Jméno
E-mail
Nadpis
Komentář
Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
Připojit fotku
přehled komentářů

ošetření lupů

(Andrea 18.4.2014 11:44)

Dobrý den,
přišel mi mejlík s různými babskými radami a jedna mne zaujala, píše o ní zde i "Láďa". Jedná se o léčbu lupů Acylpyrinem. Lupy mne trápí již od puberty, nakoupila jsem již během této doby hromadu "léčebných" prostředků, které kdybych přepočítala na finance, mám asi velmi pěkný zájezd v zahraničí. Vyzkoušela jsem tedy "babskou radu" a musím říct, že je to prostě zázrak. Jsem nadšená!! Lupy z mých tmavých kostýmků zmizely. 2 acylpyriny rozdrtím ve hmoždíři a smíchám je s jakýmkoliv dostupným šamponem, natřu na hlavu a nechám 2-3 minuty působit a pak smyji. Prostě zázrak za pár korun. Zatím jsem aplikovala pouze 1x a mám již 14 dní "pokoj". Všem rozhodně doporučuji!!!


Odpovědět


BILE SVEDIVE SUOINKY..

(marika ucnova 12.1.2014 22:09)

TY TO SVEDIVE SUPINKY MAM V HLAVE A POMALU SE MI ROZLIZAJI PO CELE,OBOCI ,KORENU NOSU A MAM JE I V USICH.TED SE MI DELAJI I NA GENITALII,KDE SVEDI A PRASKAJI.TEZ SE MI UDELAL CERVENY OSUPENY FLEK POD PRSEM A TEZ MI PRASKA PRI NOSENI PODPRSENKY.MUZETE MI NEKDO PORADIT,jak NEBO KDE HLEDAT POMOC?JSEM S TOHO PSYCH:HODNE SPATNA,DEKUJI ZA KAZDOU RADU NEBO KONTAKT...


Odpovědět


suchá kůže ve vlasech PROSIM POMOZTE!!!

(Michal Novotoný 5.6.2013 20:56)

Dobrý den,

Už nějakou dobu mam silně nemocnou pokožku ve vlasech. Sucha odumřela bíla pokožka kterou odlupuju ne po častech ale po KUSECH o velikosti 1 cm i s vlasy což mi děla velký problém, protože denně přijdu o stovek vlasů. Nevím co s tím dělat a budu rád za každou radu.

Děkuji


Odpovědět


Odpověď

Re: suchá kůže ve vlasech PROSIM POMOZTE!!! (Redakce 6.6.2013 19:20)

Dobrý den, Michale,

je nutné obratem navštívit dermatologa pro přesnou diagnózu. Z popisu bychom to tipovali na plísňové onemocnění, ale rozhodně osobní konzultace u lékaře řekne víc.

S pozdravem, Krasojizda.cz


Odpovědět


Odpověď

Re: suchá kůže ve vlasech PROSIM POMOZTE!!! (Martina Eliášová 19.10.2014 20:14)

Mám to ASI TAKY - zkouším šampon s konopím, je to na ekzemy ve vlasech, což fohle asi je. Nebo plíseň. Chce to návštěvu kožaře.


Odpovědět


Odpověď

Re: Re: suchá kůže ve vlasech PROSIM POMOZTE!!! (Aladerma 23.10.2014 12:08)

Terapeutický šampon Energy Cytosan, který patří do řady tzv. humátových přípravků. Tento šampon je určený k aplikaci při kožních problémech ve vlasové pokožce, tedy například lupy, ekzémy, lupénka či jiné druhy dermatitidy. Při použití šamponu Cytosan dochází k hlubší očistě vlasové pokožky a její detoxikaci.
Šampon Cytosan je velmi vhodný u jemných a mastnějších vlasů, které dobře očistí a zpevní. Pokud máte vlasy spíše suché a lámavé, počítejte s nutností aplikace balzámu Nutritive pro lepší hydrataci. Jsou-li vlasy i tak přesušené a nepoddajné a máte potíže s jejich úpravou, použijte některý z vlasových olejíčků (doporučujeme třeba Weleda Rozmarýnový olej).
Cytosan šampon byl vyvinut pro terapeutické použití, a proto se nedoporučuje k dlouhodobé aplikaci. Střídejte je proto s některým šamponem pentagramu, například Protektinem nebo Artrinem. Dále byste měli vědět, že vzhledem k vysokému obsahu humátů v tomto šamponu, je třeba u světlých vlasů počítat s jejich mírným zabarvením do zrzava. Tento jemný nádech snadno vymyjete 2-3 aplikací jakéhokoli jiného, nejlépe přírodního, šamponu.


Odpovědět


muj osvedceny pripravek proti lupum

(MicheleG 4.4.2013 22:05)

mam vyzkouseny opravdu jedinecny pripravek proti lupum,nejen že pokožku hlavy krásně vyčistí jak od suchých tak od vlhkých lupů ale pokožku navíc příjemně osvěžuje,revitalizuje a regeneruje
doporučuji !!! www.selectiveprofess…


Odpovědět


poliklinika karlovo náměstí 32 praha 2

(Kamča 13.7.2012 10:30)

Fakultní poliklinika, Karlovo náměstí 32 Praha 2 na svém kožním oddělení provádí vyšetření v oboru dermatologie, dětská dermatologie, léčba ran, mykologie, alergologie, psychosomatika, sklerodermie, flebologie a lymfologie. Najdete zde různé ambulance kožního lékařství jako jsou: ambulance všeobecné dermatologie, ambulance dětské dermatologie, ambulance pro sklerodermie, ambulance pro kožní choroby z povolání a dermatologickou alergologii, ambulance pro flebologii a lymfologii, ambulance mykologická (plísňová onemocnění).

Kontakt a adresa Fakultní polikliniky:
Fakultní poliklinika, budova B, 3. patro
Karlovo náměstí 32
Praha 2

Seznam pracovníků
Lékaři Dermatovenerologické kliniky 1. LF UK:
MUDr. Monika Bodnárová
MUDr. Radmila Divišová
MUDr. Hana Kafková
MUDr. Ondřej Kodet
MUDr. Martina Kojanová
MUDr. Dora Kovandová
Prim. MUDr. Ivana Krajsová, MBA, primář kliniky
Doc. MUDr. Ivana Kuklová, CSc.
MUDr. Viera Miňovská
MUDr. Martina Olexová
Doc. MUDr. Růžena Pánková, CSc.
MUDr. Zuzana Plzáková, Ph.D.
MUDr. Stanislava Polášková
MUDr. Ilona Procházková
Doc. MUDr. Magdalena Skořepová, CSc.
Prof. MUDr. Jiří Štork, CSc., přednosta kliniky
MUDr. Taťána Šuková
MUDr. Zdena Tillová
MUDr. Roman Trýzna
MUDr. Petr Velčevský
MUDr. Martina Žemličková


Odpovědět


šampony na plíseň ve vlasech

(daniela Vojtěchová 24.4.2012 22:30)

dobrý den chci se zeptat a hlaně poradit. Mám tak trochu problémy se žaludkem a už mně trápí tak tři měsíce ve vlasech bílé fleky vypadá to jako lupy ale nejsou, jsou to bílé mapy na hlavě, které svědí Můžete mi doporučit něo na tento problém,nehi zkoušet drahé věi, hlaně aby něo zabralo Děkuju Vojtěchová


Odpovědět


Odpověď

Re: šampony na plíseň ve vlasech (Cempírek 25.4.2012 1:14)

Danielo, to vypadá jako nějaká dermatitida. Vyzkoušej na to Kapyderm speciální krém, který se nanáší zevně, takže nezhorší vaši situaci se žaludkem.

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


Aspirin proti lupům

(Láďa 20.12.2011 11:45)

Já používám v boji proti lupům Aspirin. Dělám to tak, že rozpustím 3 Aspiriny ve svém oblíbeném šamponu a umyji si s ním své vlasy s lupy. Pomocí Acylpirinu se tak dá lupů zázračně zbavit, aniž bych si musel kupovat speciální drahé kúry proti lupům.


Odpovědět


jiná seboroická dermatitida

(Iva 3.11.2011 20:07)

Dobrý den, já se chci zeptat, mám diagnozu L 218 Jiná seboroická dermatitida.Nemám žádné lupy, ve vlasové pokožcemám červené flíčky velikosti cca.lentilky. Pokožka na hlavě mě pálí,hlavně v prostředí kde se topí. Někdy je to k zbláznění, ztoho zase den dva, celkem v pohodě. Šampony mám ale na lupy. Je to správné? Hlavně jak se zbavit toho pálení. Děkuji I.Ryšánková


Odpovědět


Odpověď

Re: jiná seboroická dermatitida (Cempírek 4.11.2011 10:12)

Ivo, Vaše dosavadní léčba Vaší dermatitidy je zřejmě nevhodná, když míváte pocity pálení. Toto bude způsobeno patrně ucpáním potních kanálků, především proto, že si na pálení stěžujete v čase, kdy jste ve vytopených prostorech. Při léčbě seboroické dermatitidy je třeba zavést komplexní léčbu, to znamená vnitřní i vnější ošetření. Nejprve je třeba se zbavit toxinů v těle a to pomocí detoxikační kůry s pomocí Aloe Vera osvěčený mám přípravek ACTIV Aloe www.activaloe.cz, nebo lze koupit v lekárně. K tomu užívat Betavital 3x denně jednu čajovou lžičku na lačno. Betavital je extrakt z červené řepy s rutinem, betakarotenem a vitamínem C a je volně dostupný v lekárně. A ktomu na podporu dobré funkce ledvin výtažek z česneku a petržele v tabletách, které se berou 3x denně taktéž na lačno před jídlem. Na zevní léčbu bych ve Vašem případě doporučil lék s aktivní látkou Ketokonazol. Jako volně prodejný je šampon Nizoral, který Ketokonazol obsahuje. Tím si myjte své vlasy a při mytí si jemně masírujte vlasovou pokožku. Po vysušení pak do vlasů aplikujte Kapyderm - speciání krém K. Ten Vám pomůže od nepřijemných pocitů pálení a podpoří zhojení podrážděné pokožky.

Souhrn tohto co potřebujete:
- ACTIV Aloe
- Betavital
- Výtažek z česneku a petržele - tablety
- Nizoral
- Kapyderm speciální krém K

Léčba bude trvat dlouho, ale již po 4 týdnech byste měla cítit zlepšení. Do půl roku by měly příznaky vymizet zcela. Buďte proto tedy trpělivá a výsledky se záhy dostaví.

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


Odpověď

Re: Re: jiná seboroická dermatitida (Iva 5.11.2011 7:25)

Díky za radu, Aloe užívám, dále pak Biopron 9, ostatní si koupím. Je pravda, že tento stav nastal po dietě uhlovodanové. jedla jsem jen mléčné výrobky,maso a zeleniu. Po 3 týdnech se objevilo zarudnutí obličeje a pak ve vlasech.Obličej jsem zvládla mastí Betrafen, celkem v pohodě ale hlava zůstala.Díky moc Iva


Odpovědět


vyroba kaštanove masti

(ANINA 26.10.2011 21:01)

HLADAM AKO SA VYRABA GAŠTANOVA MASŤ ´DAKUJEM


Odpovědět


RENOL

(LUDMILA KOHUTOVÁ 30.9.2011 14:51)

MOHLA BYCH TO ZAKOUPIT U VÁS.


Odpovědět


nerovnost levé ledviny

(LUDMILA KOHUTOVÁ 25.8.2011 19:10)

JAK BYCH SE VYLEČILA


Odpovědět


Odpověď

Re: nerovnost levé ledviny (Jk za redakci krasojizda 31.8.2011 20:29)

Dobrý den,
ledviny jsou citlivým orgánem, ve kterém je podle čínské medicíny uložena životní energie. Pokud jsou přetížené, v nerovnováze anebo nemocné, dochází k vyčerpání organizmu. Ve Vašem případě je rozhodně nevyhnutná péče u lékaře, kterou však můžete propojit s volně dostupnými preparáty. Vhodným přípravkem pro podporu ledvin je Energy Renol na bázi bylin, obsahuje extrakty z rostlin a éterické oleje. Má silné detoxikační a antioxidační účinky. Také harmonizuje funkce ledvin, působí proti ledvinovým kamenům (to mimo jiné i šťáva z aloe vera - ACTIValoe).
Hodně štěstí, JK


Odpovědět


domácí výroba kosmetiky

(Bára 13.8.2011 20:44)

Začínající blog o vyzkoušených receptech na domácí výrobu kosmetiky! :-)
belnatura.blogspot.com/


Odpovědět


aloe vera

(Veronika 14.7.2011 13:35)

Dobrý den všem,
mám velmi dobré zkušenosti s produkty z Aloe Vera, která se jako jediná dá užívat i vnitřně. Pokud by jste měl někdo nějaký problém, ráda ho s Vámi prokonzultuji osobně. Nebojte se, klidně mi napište na mail: aloe.produkt@seznam.cz. Přeji pěkné léto všem.


Odpovědět


rayleen

(Lucie 2.5.2011 13:53)

Dobrý den, já si myslím, že jste prostě moc unavená a přepracovaná a to se může projevit i takto a čím více se té pokožce věnujete a myslíte na to, tím je podrážděnější.Mě se osvědčil naprostý klid.Klid duševní, fyzický, klid od chemických přípravků, šampónů, léčidel od všeho..Zkuste třeba měsíc volna, ale doma, v klidu, hodně spát, hodně pít, nedrbat hlavu, mýt jen dětským šamponem a dehtovým na závěr (Polytar AF) a nechat uschnout volně.Nesahat na hlavu, spát třeba na boku, jemný polštář.Žádný stres, alkohol, cigarety či zakouřené prostředí.Místo slunce spíše stín, prostě klid.Kůže se uklidní a bude se sama léčit..Třeba Vám to pomůže:)


Odpovědět


lupy ve vlasech co pomuze

(rayleen 21.4.2011 21:05)

tak jsem dnes navstivila pani doktorku v centru Prosanum a po tom co si udelala mou anamnezu a podivala se mi do hlavy me prekvapila konstatovanim, ze na seboroickou dermatitidu to nevypada.. po temer roce, co neslycham o nicem jinem jsem byla skutecne velmi prekvapena. ackoli pani doktorka neprinesla zadnou diagnozu novou a zatim mne pouze poslala na nekolik dalsich testu, beru to jako pozitivum, protoze, pokud by se podarila objevit ta spravna pricina mych potizi, byla by zde sance trvaleho uzdraveni, v coz jsem po nalezu seboroicka dermatitida ani nedoufala.. Jsem zvedava, co vysledky prinesou. Prozatim zkusim posilit imunitu lactobacily a detoxikaci, uvidime.


Odpovědět


nejúčinější šampony na mastnou a svědivou pokožku hlavy

(sochorova@datkolin 21.4.2011 11:52)

lupy ve vlasech


Odpovědět


lupy ve vlasech co pomuze

(rayleen 17.4.2011 19:31)

nepovidej! to jsi me docela navnadila.. ten mesic utekl.. jdu tam uz tenhle tyden v Ct a jsem plna ocekavani, tak snad budu moct taky mluvit o pokroku


Odpovědět


lupy ve vlasech co pomuze

(rayleen 17.4.2011 9:12)

Dobrý den!

Děkuji za celou řadu rad. Rozhodně se jimi budu snažit řídit. Asi to ale nebude hned zpočátku stoprocentní. Čeká mě teď nějaký čas úsporné období z důvodu rekonstrukce nově pronajatého bytu. Vzhledem k tomu, že budu mít, jak se říká hluboko do kapsy, i takových dalších 1.500,- utracených v lékarně si úplně nemohu dovolit. Pupalkový olej, zinek a aloe vera gel už jsem nějakou dobu užívala. Postupně se k nim pokusím vrátit a být důslednější i ve stravě a přidat i další doplňky. Dříve se mi vnitřní původ mých problémů nejevil tak evidentní, dnes se ale začínám potýkat i se zhoršující se přecitlivělostí pleti obličeje, kt. je neustále lehce zarudlý a se sklonem k podráždění při pocení, na sluníčku, po konzumaci kyselého, atd. Nic takového se mi dříve nestávalo, nebo pouze velice zřídka. Teď z toho začín být každodenní jev, proto změna životosprávy bude nutností. Nebude to pro mě těžké. Vím, které potraviny bych měla konzumovat, a který se naopak vyhýbat. Na druhou stranu je ale i spousta takových, u kterých si nejsem jistá.. např.mléčné výrobky, nakolik mi škodí, a nakolik si je můžu dopřát.. Přírodní cukry jako banán, hroznové víno, vodní melouny.. necelozrnná rýže a těstoviny,.. nebo kyselejší citrusy a octové zálivky.. Myslíte, že i tyto potraviny jsou rizikové ?


Odpovědět


lupy ve vlasech co pomuze

(Rayleen 6.4.2011 13:57)

Tak jsem dnes navstivila na poliklinice svoji pani kozni, ktera mi pred rokem diagnostikovala seboroickou dermatitidu. Vetsinou se mi do hlavy podiva, poradi mi at zkusim jiny sampon, predepise jiny druh kortikoidu a rekne, at prijdu zase za nejakou dobu. Ted jsem tam byla poprve od ledna, co jsem se vratila z dovolene, opet se mi podivala do hlavy a zkonstatovala, ze to skutecne nevypada dobre. Ze hlava se mi loupe uz uplne vsude, vidi priznaky na usich i v obliceji, ale tentokrat uz mi neporadila nic, vlastne krome toho, ze si mam do pokozky vtirat olivovy olej, nedrbat se a mit optimistickou naladu, ze se s tim neda nic delat, a je na case se s tim smirit. Byla sice moc mila, a v ramci moznosti mi venovala i pomerne dost casu, ale nedokazu pristoupit na to, ze neni nic, co by mi mohlo pomoct. No.. tak nevim. Pripadam si zase v koncich. Budu zkouset dal metodou pokus omyl, jestli na neco nezareaguji zlepsenim, na 21.4. jsem objednana na vysetreni do sanatoria pana dr.novotneho k nejake pani dermatolozce, a pak se zase ne/uvidi :-/


Odpovědět


Odpověď

Re: lupy ve vlasech co pomuze (Jana 14.4.2011 17:10)

Dobry den, Rayleen,

problem imunity pokozky a naruseni jejiho prirozeneho pH muze vyvolat ruzne kozni onemocneni. V urcitem smyslu ma pani dr. pravdu - stres oslabuje vlastni obranne mechanismy organismu, takze si tim nepomahate. Abych mluvila konkretneji, volila bych nasledni postup:
- probiotika (podivejte se na nektery z pripravku v lekarnach)
- activ aloe (stava z aloe podporuje imunitu a navic vyrovnava pH ve strevech = centrum nasi imunity)
- lneny olej a pupalkovy olej uzivejte denne, 2 lzicky
- zinek v chelatove vazne (podporuje hojeni, navic pusobi protizanetlive)

- ve finale bych doporucila silny antioxidant, ktery eliminuje negativni dopad volnych radikalu. Je to zdanlive nepotrebny doplnek, avsak ve finale plni vyznamnou funkci, v lekarnach volte Neofruit prasek, ktery pochazi z prirodnich zdroju, 2 lzicky ve vode rozpustit denne

Pro vnejsi pouziti vyzkousejte do 300 ml vody vlit 2 lzice octu a po umyti vlasu proplachnout vlasovou pokozku. Bakteriim a plisnim se v kyselem prostredi velmi spatne dari, proto je to jednoduchy navod jak alespon docasne vyrovnat pH v pokozce.

Kazdy problem se vsak nachazi uvnitr organismu: jatra, ledviny a nadledvinky. Proto by jste mela zasadne zmenit jidelnicek, vsechno korenene, sladke, tucne, slane vyloucit. Sem patri i bile pecivo, slazeny cerny caj. Rano nalacno vyzkousejte teplou vodu se stavou z 1/2 citronu, pote si dejte vyse zmineny lneny olej.

Je nutne vydrzet v aplikaci alespon mesic a pak uvidite, co se bude dit.

hezky den, jana


Odpovědět


Odpověď

Re: lupy ve vlasech co pomuze (klára 17.4.2011 18:22)

ahoj, já jen, že sem řešila stejný problém a v tom sanatoriu to važně pomohlo! protože ti tam dají šapmon, který prodávaji JEN tam a dělají takové vpichy do hlavy...asi dva roky sem řešila tento problem a pak sem se dozvedela o tom sanatoriu. stoprocentni pokrok


Odpovědět


Odpověď

Re: Re: lupy ve vlasech co pomuze (marikau 27.6.2013 19:41)

PROSIM O KTEREM SANATORIU SRE ZMINUJETE?kde delaji vpich a urci diagnozu?chodila jsem do STEPANSKE V PRAZE,ALE POUZE SE TO TROSKU SKLIDNILO,PO SKONCENI KURY THOMES JE STAV STEJNY..PROSIM PORADTE::DEKUJI VSEM.


Odpovědět


Diagnostika

(rayleen 27.3.2011 12:43)

Bohužel, podle webu Centra zdravých vlasů to vypadá, že prof. Arenberger, alespoň ne oficialně neordinuje, a je uveden pouze jako odborný garant. Pokud mám tedy zájem o co nejpřesnější diagnostiku, myslíte, že nemá vůbec smysl obracet se na státního lékaře a je lepší rovnou se objednat na Dermatologickou kliniku ?! Na jakém principu je vlastně v takovýchto případech diagnostika založena ?! Je v pořádku, když se lékař omezí pouze na ohledání pokožky ?!


Odpovědět


Odpověď

Re: Diagnostika (Martina 28.3.2011 10:21)

AHoj Rayleen, cetla jsem tady ten tvuj pribeh a myslim, ze by ses mala uz o neco pokusit a ptat se pak rovnou v osobnim kontaktu. Delej s tim neco, at to mas rychle za sebou!


Odpovědět


Odpověď

Re: Diagnostika (Jana 28.3.2011 11:10)

Dobry den, Rayleen,

diagnostika se odviji vzdy od individualniho posouzeni lekare a neexistuje zadny oficialni postup. Mate pravdu, ze pan prof. Arenberger vice cestuje nez ordinuje, dal jmeno instituci, ktera dnes z toho vice mene tezi. Pres veskere negativni ohlasy, ktere na tuto instituci mame, je nutne rict, ze kozni potize se resi velmi obtizne. Jednak samotna diagnostika je dlouhodoby proces a take lecba je velmi komplikovala. Diagnostika rozhodne nespociva jen v letmem pohledu lekare na postizene misto. Ale je nutne provest krevni testy, testy na alergeny, projit rodinnou anamnezu, dale doporucuji zmenit jidelnicek, protoze strava byva vice nez 50% uspechu reseni problemu. Bohuzel vetsina lekaru na tento fakt zapomina.

Az se vratite z diagnozou, napiste. Ke konzultaci vyuzivame pana Prof. Elsackera z oboru klinicke biochemie, ktery se sam kdysi podilel na vyzkumu lecby lupenky a sebor.dermatitidy.
Hezky den, J.


Odpovědět


dermatologie

(rayleen 25.3.2011 11:47)

Ano, na Kostarice bylo úžasně. Určitě se budeme chtít vrátit. Tentokrát jsme trávili většinu času na plážích a podnikali výlety z jednoho místa. Příště bychom chtěli strávit více času cestováním, třeba i po okolních zemí. Měsíc je tak krátká doba..! Kdyby moře a sluníčko bylo dostačujícím lékem, určitě by ale i ten měsíc stačil na zlepšení. Teď budu muset vytáhnout do boje a nic neodkládat tím spíš, že mám před sebou státní zkoušky, stěhování a pravděpodobně i změnu zaměstnání. To dá člověku zabrat chtě nechtě a nerada bych, aby došlo k dalšímu zhoršení. Nechci chodit k nikomu jen tak naslepu, zkusím MUDr. Divišovou, a uvidím, jestli pak budu o něco chytřejší.. Uvažovala jsem také o Pražském dermatologickém centru, nebo Centru zdravých vlasech na Vinohradech,.. Obě místa se prohlašují za vysoce specializovaná pracoviště a podle toho také vypadá ceník jejich služeb. Mám pochybnosti, protože jsem se setkala s řadou velmi negativních názorů na tyto kliniky,.. na druhou stranu mě nenapadá kam jinam bych měla jít, když ne sem.. Nemáte s nimi nějakou osobní zkušenost ?!


Odpovědět


Odpověď

Re: dermatologie (JJ 25.3.2011 22:32)

Dobry den, je potreba si uvedomit, ze u rady klinik se setkate jak s dobrymi, tak i negativnimi ohlasy. Vetsina negativnich reakci se tyka dermatologickych ordinaci statnich lekaru, jejich zajem je omezen na vyrizeni Vaseho problemu v co nejkratsi dobe. V prvni rade je potreba spravna diagnostika problemu, podle toho pak muzete patrat po pricinach. Externe aplikovane pripravky jsou vzdy mene ucinne a jejich efekt je omezen. Naopak podpora zdravi zevnitr je dulezitejsi, presto je dobre obe tyto formy propojit. Zkuste se objednat v Prazskem dermatologickem centru anebo ve Vinohradske nemocnici se snazte dostat k prof. Arenbergerovi. Pokud se Vam to nepovede, pak nema smysl jit k nikomu dalsimu z jejich teamu. V pripade, ze vyzkousite vsechny moznosti, doporucuji jeste soukrome poradenske centrum se specializaci na vlasy a vlasovou pokozku Hair Centrum Praha.

Spravna diagnostika je ale klic k reseni problemu, napr. lupenka je nasledkem spatne geneticke informace bunek s moznym propuknutim v jakemkoli veku, seborhoicka dermatitida je zapricinena premnozenim kvasinek, atopicky ekzem - pricina bohuzel neznama, ale je rada spoustecich mechanismu, dale muze jit o lokalni podrazdeni pokozky, onemocneni v dusledku hormonalni disbalance (tady je potreba se zamerit na ledviny) ... atd. Navic u koznich problemu, podobne jako u mnoha dalsich onemocneni je dulezita skladba jidelnicku.


Odpovědět


v koncích

(rayleen 24.3.2011 20:31)

Dobrý den! Tak jsem se po více jak měsíce šťastně vrátila z dovolené na Kostarice, plná zážitků a nových sil, ale očekávané zlepšení stavupokožky mé hlavy se bohužel nedostavilo i přes každodenní koupání v mořské vodě, konzumaci čerstvých tučných ryb, zábalech z kokosového a olivového oleje, a radikální změně střihu na několik centrimetrů délky vlasů. Slaná voda sice vyčistila zarudlá místa v oblasti čela a koutů, extrémní lupovitost po celé ploše hlavy ale zůstala. Kůže se loupe, absolutně vůbec nemastí a po celé hlavě se mi vytváří vrstva odumřelé kůže, která se při mytí, jak nasaje vodu, podmáčí a změní se v ošklivou bílou kaši, kterou se vší silou snažím nedrbat ručníkem ani prsty, jelikož se odděluje i s vlasy. Domněnka, že mé potíže pramení z nepříznivých účinků dlouhodobého používání kortikoidů a nevhodných léčebných šamponů se nepotvrdila a jsem tudíž opět na začátku. Absolutně nevím, co si počít. Myslíte, že obrátit se na Mudr. Divišovou, kterou jste mi před několika týdny doporučoval jako odborníka, je dobrý nápad ?


Odpovědět


Odpověď

Re: v koncích (Cempírek 25.3.2011 9:18)

Dobrý den Veroniko, vzpomínal jsem na Vás, jak se Vám asi líbí v Kostarice. To, tak krásně svěží a zelené všude přítomné rostlinstvo a bezva klima, no musela to být paráda. Jestliže se po takovém výletu Vaše situace nezlepšila, tak je zřejmé, že to samo jen tak neodejde a Vás nejspíše čeká delší cesta, při které budete patrně muset navštívit několik kožních odborníků, než se podaří nalézt a odstranit příčinu Vašich problémů s vlasy a olupující se pokožkou. Ptáte-li se mě, zda-li navštívit MUDr. Divišovou ve fakultní poliklinice na Karlově náměstí, tak odpovídám ano. A to minimálně proto, že se svým problémem chcete něco dělat a toto je jedna z možností. Když už nic jiného, tak po této návštěvě budete mít alespoň jistotu, zda-li to byl či nebyl dobrý nápad. Držím Vám palce a přeji ať se to podaří zlepšit.

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


seboroická pokožka

(Lucie 22.2.2011 14:09)

Dobrý den,mám raké problém s pokožkou vlasů-už zhruba 8 měsíců.Začalo to přecitlivělou,bolavou,drsnou kůží hlavy plus drsné vlasy na dotek.Pak začaly vlasy více vypadávat a pokožka vlasů byla čím dál více sušší a vlasy také, a začaly se tvořit pevně držící tuhé větší lupy.Vypadávající vlasy měly u kjořínku jakousi vrstvu kůže či mazu.Byla jsem u tří kožních lékařů,gynekologa a svého lékaře na vyšetření krve a moči.První kožní nepoznal,co to je a dal mi kortikoidy,ty jsem brala jen 4 dny.Druhý kožní řekl seborrhoická dermatitida,ale dal m i jenobyčejnou mastičku se slunečnicovým olejem,recept od něj,bez léčiv,která mi alespoň ulevila od suchosti pkožky i vlasů.Třetí lékař řekl také SD a předepsal mi salycilovou mast a dehtový šampon.Dehtový š. již používám asi 2 měsíce jednou týdně(nejprve se umyji 2krát dětským šamponem a nakonec dám ten dehtový,nechám chviličku působit a smyju a už nic)Občas používám už asi 3 měsíce střídavě odvar z kořenwe kopřivy a odvar z řepíku,což mi pomohlo také,ale po delší době se mi zdá,že to pokožku opět více vysušuje,takže teď raději vysazuji..Pokožka se zlepšila,ale stále je velmi citlivá,suchá,vlasy také a v občasných intervalech více vypadávají.Nevím si s tím rady.krev mám v pořádku(měla jsem zvýšené eozynofyly,ale alergické vyšetření negativní,druhý odběr krve již ok),gynekolog mi dal HA Diane 35,ačkoli to má omezovat tvorbu mazu a jáí mám kůži spíše suchou..A výše zmínění kožní to považují za hotovou věc.Já však věřím,že problém mohu odstranit.Příčiny vidím i ve velkém stresu a horší výživě za uplynulý rok(přestěhovala jsem se do Prahy,stres s hledáním zaměstnání,v rodině..)a také příliš nejím maso,jen občas..Možná byly příčiny i v používání příliš vlasové kosmetiky a fénování vlasů(to jsem již obojí vypustila...)Budu velmi ráda,pokud byste mi v něčem mohl poradit.Děkuji moc předem:)


Odpovědět


Odpověď

Re: seboroická pokožka (Martina 2.3.2011 21:53)

Dobrý večer, měla jsem podobný problém a stejné zkušenosti s léčbou. Já byla zoufalá, k tomu jsem měla neustále záněty spojivek. Téměř každý lékař mi řekl, že mám nejspíš alergii, ale na co nevěděl. Ale taky jsem měla růžovku, lupenku...Po dvou letech si troufám říci příčinu-Aderma, krém pro atopiky. Ten mi způsoboval záněty spojivek a nejspíš i šílenou rekci na okraji vlasové části hlavy. Jak prosté a hlavně by Vás to nenapadlo! Dáváte si pozor a proto používáte prostředky pro alergiky...omyl! Dále pozor na nový Taft, tužidlo na vlasy a barvy na hlavu Wella. Vše jsem pak opustila a jsem bez problémů. Jinak doporučuju nepřidávat masti, léky, zaručené recepty, naopak! Hledejte naprosto banální prostředky běžného používání, které jste změnila...Hodně štěstí!


Odpovědět


Odpověď

Re: Re: seboroická pokožka (Adéla 20.3.2011 12:26)

Dobrý den, nevím, jestli jsem tady správně, ale - trpím úporným svěděním vlasové pokožky, nejdříve se vytvořily jakoby puchýřky, svědilo to tak, že jsem do nich zatínala nehty, puchýřky splaskly, teď se zřejmě hojí, ale stále to neskutečně svědí. Pokožku jsem ošetřovala diprosalicem, ale to pomůže vždy jen na krátkou chvíli.
Svědění není po celý den, vždy v nějakém intervalu, v noci je klid. Nevíte, co s tím? Děkuji za radu.


Odpovědět


Odpověď

Re: Re: Re: seboroická pokožka (Cempírek 20.3.2011 14:04)

Dobrý den Adélo, vzhledem k úpornému svědění, které zmiňujete, tak bych ze všeho nejdříve volil přípravek proti svrabu - krém Infectoscab (na lékařský předpis), aplikuje se jednorázově. Jako doplňkovou péči bych doporučil tento mix: 2x denně Aerius tablety (jen na lékařský předpis) a pak k tomu 2x týdně umývat šamponem Kerium DS (volně dostupný v lekárně). Uvedené medikamenty Vám může předepsat Váš obvodní lékař, ovšem bez podrobné prohlídky dermatologem není možné přesně určit správnou léčbu a v tomto případě půjde jen o pokusy. Kdyby výše zmíněné nepomohlo, tak Vám vřele doporučuji zajít k dobrému dermatologovi, aby Vám podrobně prozkoumal Vaši vlasovou pokožku na výskyt svrabu, vší, popřípadě i plísně ve vlasech nebo seboroické dermatitidy. Nepodceňte to a raději jděte rovnou ke kožnímu lékaři.

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


Odpověď

Re: seboroická pokožka (Helena 10.3.2011 11:19)

Moje dcera i syn (dospělí lidé) mají stejnou diagnozu.
Oběma stoprocentně a vždy , okamžitě, pomáhá mast-GEL od BIODERMY. Prodává se v lékárnách. Nevím přesně jak se jmenuje, musela bych se optat. Ale na vlastní oči jsem viděla, po prvním vetření a umytí užasný výsledek. . Zmizí po pár aplikacích. Stojí 350 Kč v lekárně kde mají zastoupení Biodermy. ,jinde je dražší.


Odpovědět


lupy ve vlasech

(rayleen 9.2.2011 18:48)

Jistá si tím nejsem, ale intuitivně se mi to zdá nejpravděpodobnější.. Většinou se mi vždy osvědčuje za vším hledat tu nejjednodušší příčinu a v tomhle případě by to jenom mělo svoji logiku, protože tomu vše nasvědčuje. Já jsem prapůvodně vyhledala kožního lékaře čistě kvůli padání vlasů. Že trpím nějakými nepříjemnými pocity jsem sice zmínila, ale nepřikládala jsem tomu velký význam, protože nešlo o nic neobvyklého, sétkávám se s nimi nárazově již delší dobu, vždy přijdou a zase odezní. Nevím, čím je to způsobeno. Snad stresem. Nicméně paní doktorka mi automaticky předepsala slabý kortikoid Alpicort, který měl tyto pocity odstranit a padání vlasů zastavit. No po několika použitích jsem jej odložila a vrátila se k jeho silnější variantě F, na základě nálezu seboroické dermatitidy u další kožní lékařky, kterou jsem zmiňovala. K tomu, že trpím touto formou dermatitidy dospěla na základě toho, že se mi podívala takovým kukátkem do hlavy, sejmula několik mých vlasů ze zad, shledala, že ty jsou u kořínků obalené takovou malou šupinkou a tak to začalo. Byla jsem nadšená, že mám diagnozu, s nadějí jsem začala používat Alpicort F, na střídačku s poměrně silným kortikoidem Triamcinolon, a zinkovo salycilový šampon z lékarny. Zhruba po měsíci každodenního používání dle rady se dostavilo pálení kůže, zarudnutí a kolem čela také drobné bolavé pupínky. Hlava se vesele olupovala. Na kontrole mi okamžitě paní doktorka řekla, ať kortikoidy vysadím,.. Do příští návštěvy jsem tuhle paseku jakž takž spravila přírodním konopným šamponem a tea tree olejem. Hlava mě nesvědí nepálí, ale stále se olupuje, tak jak jsem popisovala. Od té doby uplynuly dobré čtyři měsíce, během kterých jsem doufala, že se tělo dokáže zregenerovat samo. Jen Revalid a klid asi nestačí. Možná dělám chybu, že si myji vlasy pouze 2x týdně. Protože mi tolik padají a téměř vůbec se mi nemastí, snažím se je mytím příliš nezatěžovat. Teď si říkám, že by mi asi více pomohla alespoň obden výživná maska podle Vaši rady, a umytí častější. Co se týče stravy, tam už nemám moc co dohánět. Snažím se sníst každý den něco tučného - rybu, avokádo, nebo oříšky, prostě něco. Sem tam slupnu tobolku s omega kyselinou, když na to příde Specielně mrkev uplně miluju, a často si dělám mrkvový salát s kousky ananasu. Dnes jsem si koupila Vitamin E s pupalkou...No výsledek je zatím takový, že jsem nepatrně přibrala ale na vlasech se to nijak neprojevilo :-) Panthenol s avokádovým olejem ve spreji mám už zabalený v kufru. Koupila jsem ho už minulý týden na spáleniny, tak ho budu moci použíti i na hlavu. Taky jsem si nechala objednat velkou lahev s neředěnou vodou z Mrtvého moře, kterou si hlavu poliji vždycky než vlezu do sprchy, snad nemůže uškodit. Mám docela dobrou výbavu, se kterou se pustit do boje, ale asi to ještě bude nějakou dobu trvat. Jen doufám, že je moje domněnka správná, a beru to za správný konec. Přeci jen si říkám, že lékař odborník, musí mít nějaký důvod pro to nasadit tu kterou léčbu, a pokud jsem na vyšetření přišla a odešla z něj se seboroickou dermatitidou, asi to nebude to tak jednoduché, jak si představuji. Ale to ukáže čas.


Odpovědět


lupy ve vlasech

(Rayleen 9.2.2011 13:45)

Tak tedy taky ahoj! Já tomuhle vůbec nerozumím. O psychologii jsem se nikdy zvlášť nezajímala. Ale je zajímavé, kolik toho dokážete z trocha textu usoudit. Máte pravdu, že jsem určitě otevřený člověk. Často se to ale příliš neprojevuje. Mám pár lidí kolem sebe, kterým se můžu a chci svěřovat se vším, jinak se dá ale říct, že jsem ke svému okolí dost selektivní a rozhodně ne s každým opouštím meze společensky nutné konverzace. Vám mám ale dobrý motiv nic nezatajovat a vzbuzujete ve mně svým přístupem k věci důvěru, tak koneckonců proč ne. Je ironie, že mi doporučujete navštívit zrovna 3.patro na Karlově náměstí 32. Bydlím totiž doslova pár kroků odtamtud a právě na Polikliniku Karlovo náměstí jsem zamířila porvé, když jsem měla pocit, že tady bude asi nějaký problém. Jméno paní doktory Divišové mi ale nic neříká. Byla jsem tam celkem 3x a vždy u jisté MUDr. Tillové. Ta mě v květnu poslala domů s Alpicortem a trimcinolonem, na který jsem nepěkně zareagovala. Tenkrát jsem ještě věřila že půjde pouze o sezónní vypávání, stres, cokoli,.. nasadila jsem Revalid, vyhodila kortikoidy a čekala na zlepšení. V průběhu léta mi vlasy vesele padaly dál. Cca 2 měsíce jsem p.doktorku neváhala navštívit znovu. Nabídla mi opět kortikoidy, a sdělila mi, že bez absolvování krevních testl nemá smysl dále pokračovat. Tak jsem tedy déle než 2 měsíce čekala na pozitivní výsledky podrobných endokrinologických, alergologický testů i testů na štítnou žlázu včetně sona.Vše v pořádku. Pak už jsem se tam nevrátila a na doporučení známého vyhledala paní kožarku na Petřinách, která údajně spolupracuje s jednou klinikou plastické chirurgie a je moc dobrá. Právě na vyšetření u ní poprvé padla zmínka, že jde o seboroickou dermatitidu, což mě překvapilo. Věděla jsem o co jde a nikdy bych nehádala, že právě to může být můj případ. Nikdy jsem totiž ve svých vlasech sama neobjevila jedinou šupinku. Jediné, co jsem vnímala byl nepříjemný pocit z pokožky skalpu. Kůže mě strašně pnula, a byla velmi citlivá na kontakt s čímkoli - čepicí, větrem ve vlasech. Rozhodně ne žádné lupy. Hned po několika aplikacích léčebných šamponů, které mi paní doktorka navrhla, spolu s dalšími kortikoidy to ale začalo. Nedá se ani pořádně hovořit o lupech. Jsou to pomalu cáry tenounké průsvitné kůže asi takové jako když se člověk spálí od sluníčka. Bylo mi řečeno, že je to prý normální projev nemoci, ale abych pravdu řekla, dodneška tomu nemůžu uvěřit a mám podezření, že tento druh šamponů a především kortikoidy způsobily ještě větší nerovnováhu pokožky. Usuzuji tak tím spíš, že nikde jinde po těle se s kožními problémy tohoto druhu nesetkávám. Celkově mám v tuto chvíli ke kožním lékařům po těchto zkušenostech velkou nedůvěru. Nerozumím proč žádný z nich nenavrhl test na plísně, o kterém jste hovořil, pokud je to tak základní věc ?! Vždyť já ani netušila, že něco takového vůbec existuje... Jen tak uzavřít celou záležitost tím, že jde o genetickou dispozici, nebo hormonální nerovnováhu, to je přeci tak jednoduché a nezodpovědné! :-( Jinak, potravinové doplňky užívám už téměř rok, dle svého výběru. Střídám Revitalon s Revalidem, občas železo, a nárazově vitamin E, Bkomplex. Prostě klasika. Musím říct, že od pravidelného zařízení těchto produktů se mi úžasně zlepšily nehty, také pleť, vlasy ač jich mám dohromady pět a půl jsou neobyčejně silné, jak koňská žíně pomalu...Nepochybně vlivem stavu pokožky jsou ale matné bez lesku, jako sláma a strašně mi vypadávají, včetně nových vlasů které stačili sotva vyrůst. Proto se mi také netvoří žádné podrosty a začínám vypadat vskutku "k světu" :-) No nicméně, rad které jste mi dal si moc cením. Ptát se po paní doktorce Divišové a vyzkoušet některé z Vašich rad je to nejmenší. Bude ale bohužel nějaký čas trvat, než je budu moci a popř.vyhledat paní doktorku. Za pár dní totiž odlétám min. na měsíc do střední ameriky, budu cestovat a žít v podmínkách bůhvíjakých. Už se moc těším. Bojím se ale, že vlivem klimatu a častým mytím vlasů, možná do té doby než se vrátím, třeba příjdu o všechny a pak už nebude, co zachraňovat. Mrzí mě, že jsme spolu nebyli v kontaktu dříve!


Odpovědět


Odpověď

Re: lupy ve vlasech (Cempírek 9.2.2011 14:50)

Veroniko, pokud primárním důvodem Vaší návštěvy lékaře byla Vaše napjatá, citlivá a suchá pokožka s vypadávajícími vlasy a před návštěvou lékaře jste žádné olupování kůže ve formě cárů jako po spáleninách neměla, tak je zcela jasné, že příčinou Vaší současné dermatitidy je právě aplikovaná léčebná péče. Patrně došlo některým z přípravků k poškození zevní keratinové vrstvy Vaší kůže a ta se, jako při spáleninách od slunce, začala podobným způsobem olupovat. Takže bude potřeba se co nejrychleji dostat se stavem Vaší pokožky do předchozího stavu - v době před návštěvou prvního kožního.
Kupte si v lékárně Panthenol ve formě spreje a také ve formě šampónu a snesete-li to, tak i ve formě tablet. Pečujte s tím o svou oloupanou pokožku. Panthenol spray si nastříkejte na své prsty a naneste to co nejlépe na pokožku své hlavy, ale nedrhněte si ji svými vlasy, které se dostaly při aplikaci pod Vaše prsty. Tento postup rychle zregeneruje Vaši pokožku. Dále si výživou pomozte zvýšeným přísunem přírodních vitamínu E (obohacený margarin), B-komplex (droždí - například v držďové polévce, ale droždí v ní nevařit!) a vitamínu A (mrkvový salát s několika kapkami olivového oleje). Až se Vaše pokožka na hlavě stabilizuje, tak zkuste občas aplikovat tu olejovou éčkovou masku z minulého příspěvku. Zvládnete ji i ve střední americe, žijí tam civilizovaní lidé a tyto suroviny určitě bude možné sehnat. Byl jsem v této oblasti, a tohle se tam dá běžně sehnat. Navíc tam bude teplo a vlhko, takže se budete více potit a to i na hlavě, takže se zrychlí tok Vaší limfy a podpoříte tak i vyměšování mazových žláz v okolí vlasových folikul a celá Vaše situace se tak určitě zlepší. Dbejte ale prosím na to, abyste svou hlavu nevystavovala slunečnímu záření, protože prořídlé vlasy vás nedostatečně ochrání a čerstvá pokožka po vyloupání by Vám tak mohla skvrnitě zpigmentovat do hněda, anebo byste si ji mohla nedej bože spálit a celé toto olupování si zažít znovu a zkazit si tak pěkný pobyt.
Ještě bych rád zkonsolidoval Vaše pochopení mých předchozích příspěvků. Probírali jsme spolu Váš aktuální stav, takže by nebylo zcela korektní porovnávat mé postupy s postupy Vámi navštívených lékařů, neboť oni řešili vypadávání vlasů a citlivou pokožku na hlavě. Při takové diagnóze by nikdo neindikoval mykotické vyšetření. To jsem zde navrhl jako reakci na Vaše olupování pokožky, které se dostavilo až záhy po několikeré návštěvě doktora a nebylo primárním důvodem Vaší léčby.

Veroniko, ale buďte šťastná, objevila jste příčinu své současné dermatitidy. To se podaří jen vyjímečně.
Přeji Vám bezvadné zážitky a pohádkově teplé moře. :-)

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


lupy ve vlasech

(rayleen 8.2.2011 19:18)

Dobrý večer! Nemám problém s tím popravdě Vám odpovědět na jakoukoli z Vašich otázek, pokud Vás moje odpovědi zajímají a dokážete z nich něco usoudit! Asi se nejprve přiznám ke svému věku. Je mi 23 let, resp. vrzy mi bude 24, každopádně prozatím není oslovení "paní" ještě na místě :-) Posledních pár let mého každodenního života se víceméně ve školně/pracovním sterotypu. Studuji posledním rokem právnickou fakultu UK, a vedle toho cca 8-10x dnů v měsíci pracuji v advokátní kanceláři jako asistentka. Škola mě relativně baví a zvládám ji dá se říci výborně. Nicméně studium je především časově náročné, a v kombinaci s 10hod směnami často vysilující. Musím přiznat, že za posledních pár měsíců mi zbývalo minimum skutečně volného času. Nevnímám to ale nijak úkorně, těším se z každého kroku, kterým jsem blíž zdárnému konci školy a práce, ač se pro mě po 2 letech stala nezáživnou rutinou, je pro mě většinou taky příjemná a utíká mi. Trávím hodně času pochůzkami na čerstvém vzduchu, spolupracuji de facto s kolegyněmi, kamarádkami a mám za to, že jsem v kolektivu poměrně oblíbená. Tím bych uzavřela kapitolu pracovního života. Co se týče mého života osobního, ten v podstatě celý stojí a padá s mým přítelem, se kterým jsem již 5 let a máme spolu neuvěřitelně pevný vztah. Za tu dobu, co jsme spolu se stal nejdůležitějším člověkem v mém životě, tím víc, že nemám mnoho skutečně blízkých přátel, a ani s rodinou abych byla upřímná, nevycházím podle svých představ. Respektive vztahy s rodinou mohu označit za velmi dobré, ale řekněme, že názorově, hodnotově a vůbec se necítím být s rodinou příliš spojená. Přesto se vracím domů často, užívám si tam přírodu, která mi v Praze, kde žiju, chybí, a také tam mám větší míru soukromí, které už léta postrádám absolutně, s ohledem na to, že s přítelem žijeme u jeho rodičů. To byla dlouhou dobu velká ekonomická úspora, ale trvale už to začíná být neúnosné, ač jsou to úžasní lidé, navzájem spolu velmi dobře vycházíme a snažíme si pomáhat. A konečně, co bych mohla říct ke své celkové fyzické kondici,.. z té nejsem nijak nadšená! Ačkoli jsem veskrze sportovně založený člověk, pokud mi to čas dovolí chodím pravidelně do fitness, hraju squash, běhám, občas provětrám kolo nebo v zimě snowboard, dvakrát dobře se necítím. Často mě bolí záda, trpím na bolesti hlavy a celkově se cítím neustále strašně unavená. Přikládám vinu povinnostem a nedostatku rozptýlení, které když se ale náhodou naskytne, nemám vůbec na nic náladu a raději volím odpočinek. Strava za tím snad být nemůže. Ne vždy tomu tak bylo, ale stravuji se myslím poměrně kvalitně. Nejsem velký jedlík a někdy se stane, že vynechám teplý oběd, ale o to víc si pak vybírám, co s ním k večeři nebo během dne, a nestojí mě to velké úsilí, protože mám sama od sebe vcelku zdravé chutě. Nikdy nevynechám minimum živočišných bílkovin a zbytek tvoří ovoce, zelenina, oříšky, mléčné výrobky. Setkala jsem se s různými názory, které sice nejspíš jsou podloženy fakty, jako že lepek škodí, mléko škodí, stejně jako sladké a kyselé. Nikdy jsem ale žádnou dietu nedržela. Mám za to, že bych si tím mohla spíš uškodit, než přilepšit. Nevím, co víc bych dodala. Je snadné popisovat věci tak jak jsou, ale velice těžké je hodnotit, natož hodnotit sám sebe, proto bych se nerada pouštěla do závěrů o svém štěstí či spokojenosti. Myslím si o sobě, že jsem silný člověk, se velkým sklonem k flegmatismu. Tak jak mě nic skutečně netrápí, tak mě málo co dokáže skutečně nadchnout nebo mi udělat radost. Vstávám a usínám stejně naložená, aniž by mě dokázalo co významně vyvést z míry. Tohle je mi vlastní. Jestli je to dobře nebo špatně, to nedovedu říct. Neuvědomuji si, že by mě něco trápilo, nebo tu byl nějaký jasně pojmenovatelný problém, který bych měla řešit. Snažím se ho teď hledat, protože je nasnadě, že to co se projevuje padáním vlasů a nějakou "blbou" vyrážkou musí mít někde svůj původ. Nikdy jsem ničím takovým netrpěla! Nikdy! Ba naopak. Nemám k tomu dispozice ani v rodině. Po medicínské stránce jsem naprosto v pořádku, ale nereaguji na standarní metody léčby.. tak co je tedy špatně ?! Nevím! Nerada bych hledala problémy kde nejsou. Dost možná se teď nacházím v životní etapě, která je pro mě vysilující psychicky i fyzicky, možná jsem vůči tomu citlivější než miliarda ostatních lidí, možná, že až dokončím školu, najdu si lepší zaměstnání, vytvořím si vlastní domov, a budu mít víc času,.. tak všechno odezní, tak jak to přišlo..! Ale nechci na takový okamžik čekat. Je pro mě důležité jak vypadám, pro to abych se cítila sama sebou, a čím více se snažím dělat, že se nic neděje, nevšímat si toho, jak se sama sobě měním před očima, tím je to hoší. Omlouvám se, pokud jsem Vás zahltila. Pokud to i po přečtení budete mít chuť odepsat mi, budu ráda, když se ozvete. Jsem s pozdravem!


Odpovědět


Odpověď

Re: lupy ve vlasech (Cempírek 9.2.2011 12:00)

Ahoj Veroniko, jste úžasně sdílná. Ve svém životě potřebujete mít vedle sebe člověka nebo skupinu lidí, které Vám dokáží naslouchat a porozumnět. Z Vašeho textu se mi jevíte spíše jako sangvinička, nežli flegmatička. Vaše otevřenost je velmi přijemná a Vaše vyrovnanost Vám bezpochyby pomůže ve Vaší léčbě. Ale nyní k Vašemu problému s olupující se pokožkou na hlavě a vypadáváním vlasů.

Psala jste, že vnímáte svou pokožku spíše jako suchou. Takže nejprve bude třeba vyloučit plísně, které by mohly olupování způsobovat. K tomu Vám doporučuji navštívit kožní oddělení na pražské poliklinice na Karlově náměstí 32, třetí patro, vchod naproti schodišti. Poliklinika Karlovo náměstí 32 Praha má svou prezentaci zde: www.vfn.cz/pracovist… Může sem přijít každý i bez lékařského doporučení, neobjednává se zde, je třeba počítat s delším čekáním, ale kožní lékaři zde jsou vinikající s výbornou praxí, zejména MUDr. Divišová. V dohodnutý čas zde laborantky odebírají i vzorky kůže, které pak kultivují pro prokázání plísní. Pokud se plíseň potvrdí, tak se nasadí antymykotická léčba a v tomto stádiu se setrvá až do vyléčení a jiné zde uvedené doporučení se neaplikují. Pokud se ale plíseň neprokáže, tak je možné použít tato doporučení. V první řadě to budou výživné promašťující masky na vlasy a olupující se pokožku, které by v případě plísně spíše ublížily, proto ta mykotycká diagnóza na začátku. Určitě bude třeba doplnit Vaší stravu o některý z doplňků, který se soustředí na podporu růstu vlasů, ten vyberete buď s kožním lékařem nebo v lékárně s lékárníkem. Vypadávání vlasů bude souviset s nedostatečnou výživou vlasového folikulu, odkud vyrůstá vlas. Tuto výživu je možné doplnit vnitřně, prostřednictvím lékové formy, ale také zevně, prostřednictvím masáže vlasaté části hlavy. Nejlépe když si rozmícháte za studena lisovaný olivový olej se žloutkem a vitamínem E, který koupíte v lekárně jako červené želatinové tobolky po 400mg, které pak proříznete a olejový obsah přidáte k oleji a žloutku. Použijte vždy jen obsah ze dvou tobolek na jednu aplikaci. Touto směsí pak proveďte masáž celé hlavy svými konečky prstů, nebo můžete požádat svého přítele, aby Vám to udělal a Vy mu při tom vyprávějte o svých pocitech, radostech a přáních, nebo i problémech, jak Vám bude zrovna přijemné. Nechte vyniknout vaší společnou harmonii. Po skončení masáže si vlasy lehce umyjte šampónem pro suché vlasy. Tuto masážní emulzi můžeté také doplnit o abrazivní částekčy, které při masáži budou sloužit jako peeling a snadněji tak odstraní olupující se kůži. Jako vhodné abrazivo je možné použít obyčejný suchý kus kus, nasypte ho k oleji a žloutku a pak to hned aplikujte na pokožku. Také bude vhodné upravit účes, respektive jej zkrátit, neboť dlouhé vlasy jsou těžší a jsou pak více náchylné k vypadávání, než u lehkého účesu s krátkými vlasy. Také se snažte vyvarovat přehnanému stylingu svého účesu. Píšete, že jste z Prahy, takže doporučuji pít přefiltrovanou vodu - zbavenou jen chlóru. Když se koupete ve vaně, tak se předem nejdříve osprchujte a umyjte mýdlem, pak si teprve napusťte vanu a přidejte do vody kyselinu citrónovou, vždy jen jeden pytlíček (40g) na jednu plnou vanu a k tomu můžete použít ještě koupelový olej, například Salus. Po takovéto koupeli se již mýdlem nemyjte, jen se lehce osušte. Toto znatelně prospěje pokožce na celém Vašem těle.

Cest, jak léčit a omezit projevy nepříjemné dermatitidy je mnoho a na každého účinkuje něco jiného. Snažte se při každém léčebném postupu vnímat své pocity a následné projevy a podporujte to, co Vám přináší největší úlevu a zkuste mi to sem třeba i napsat. Držím Vám palce a přeji ať se vše povede.

Zdraví Cempírek


Odpovědět


lupy ve vlasech

(Rayleen 7.2.2011 11:25)

Dobrý den! Děkuji Vám za laskavou odpověď. Jsem svým způsobem ráda, že se ve shodujete s názorem mého lékaře. Znát správnou diagnózu je jistě základ. Na článek, který zmiňujete jsem již v minulosti narazila a pozorně si ho přečetla. Mohu zkonstatovat, že léčba nasazená mým lékařem již v průběhu loňského léta se prakticky shodovala s doporučenými léčebnými postupy popisovanými v článku. Bohužel, jak už jsem říkala, nemohu říci, že by se dostavil pozitivní výsledek, naopak jsem kromě projevů dermatitidy musela bojovat ještě s nežádoucími účinky zvolených kortikoidů. Proto jsem nabyla dojmu, že se možná můj lékař mýlí. Můj stav se naštěstí i přesto drží v poměrně únosných mezích. Rozhodně se nedá srovnat s projevy nemoci vyobrazenými v příloze článku. Lupy nejsou na první pohled viditelné a ustoupily i pocity neustálého svědění, pálení a kousání. Kdyby mi kvůli stavu mé pokožky soustavně nepadaly vlasy, dalo by se s tím vcelku bez problémů žít. Naneštěstí jsem za uplynulý rok přišla dobře o 75% svých vlasů a smířit se s tím, že by měl takový vývoj pokračovat je pro mě nemožné. Říkáte, že seboroická dermatitida má tedy i svou suchou podobu ve formě disseorey. Zdá se mi ale, že všechny přípravky určené k léčbě sebory, s obsahem zinku, selenu a kyseliny salycilové jsou určeny především na pokožku vyznačující se nadměrným maštěním, a při jejich použití pozoruji naopak zvýšené olupování. Mám za to, že bych potřebovala péči, která by kombinovala jak dostatečnou hydrataci, tak antimykotické a další účinky, zatím jsem ale na žádnou vyhovující nenarazila. Mohu se zeptat, jaký šampon byste doporučoval Vy ? Nebo myslíte, že je možné zůstat u přípravků, které jsem zmiňovala, typu Kelual od Ducray, či Kerium od LA Roche Possay apod. ?


Odpovědět


Odpověď

Re: lupy ve vlasech (Cempírek 8.2.2011 13:01)

Paní Rayleen, popište mi trochu blíže jak žijete, jak se odvíjí Váš běžný den od rána až do usnutí. Také bych Vás rád požádal o sdělení Vašeho věku. Dále je pro vaši pomoc důležité vědět co jíte a co z toho máte opravdu ráda. Bolí Vás někde na/ve Vašem těle? Trpíte únavou nebo stresem? Myslíte si o sobě, že jste ve svém životě šťastná, bez ohledu na Vaše problémy s dermatitidou a vypadáváním vlasů. Ptám se na tyto věci proto, že kožní projevy nikdy nebývají diagnózou samy o sobě, ale signalizují spíše skryté komplikace a ty je třeba objevit a léčit tělo jako celek, nejen Vámi zmíněné šupinky nebo vypadávání vlasů. Pokud souhlasíte, zkusme to takto anonymně rozebrat.

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


prosba o radu

(Rayleen 6.2.2011 23:47)

Dobrý den! Přidávám se do diskuze i se svým problémem v naději jakékoli rady. Už téměř rok se potýkám se silným šupinatěním hlavy, které je bohužel provázeno nezadržitelným padáním vlasů. V okolí čela a uší jsou projevy nejcitelnější - linie vlasů je pokryta tenkou "slupkou" odumřelé suché kůže, která se po navlhčení při mytí odděluje, za sucha pevně lpí na hlavě. Při odloupnutí je kůže vespodu zarudlá jako by zanícená. Stejně ačkoli aniž bych pozorovala zarudnutí vypadá pokožka po celé ploše hlavy. S méně závažnými projevy se v poslední době setkávám i v t-zoně obličeje, a na ušních boltcích. Celkově se dá říci, že pokožka mé hlavy je velmi suchá, čili nekoresponduje s typickými projevy seboroické dermatidy, ač mi ji lékař diagnostikoval a pokouší se jí neúspěšně léčit :-( Můj stav nevykazuje zlepšení ani po celkové úpravě jídelníčku, zařazení doporučených doplňků stravy, ani na běžné léčebné přípravky z lékarny. Prosím, pokud máte jakoukoli zkušenost, nebo nápad, jak pomoci, co vyzkoušet, budu vděčná za cokoli.


Odpovědět


Odpověď

Re: prosba o radu (Cempírek 7.2.2011 9:09)

Dobrý den paní Rayleen, podle Vámi popsané subjektivní diagnózy se také plně přikláním k tomu, že je to seboroidská dermatitida. Toto onemocnění se vyskytuje jak na mastné pokožce, tak i na suché pokožce, pak ji nazýváme disseborea. V některých případech se bohužel nepodaří její úplné vyléčení, podobně jako u lupénky. Je však možné redukovat její projevy. Z volně dostupných prostředků je to především vhodnými šampony, ale i rostlinnými oleji s přídavkem kyseliny salicylové. Z lékařské medikace to jsou pak kortikoidy, popřípadě antimykotické přípravky. Výborně zpracovaný popis této choroby je na webu na této adrese: www.medicabaze.cz/in… Je zde možnost porovnat své projevy s přiloženou fotodokumentací a také je zde rozebráno několik různých druhů variant projevů. K dispozici je zde i možná léčba. Doporučuji přečíst si to a důvěřovat svému lékaři a být trpělivá. Léčba je dlouhodobá. Držím Vám palce.

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


svediva vyrazka na hlave

(Nada (Morava) 19.1.2011 15:54)

Dobry den,prosim vas o radu.Kolem krcni patere,v oblasti zacinajicich rustu vlasu se mi casto,nekdy kazdy mesic,nekdy co ctvrt roku,utvori mala vyrazka,ktera me dost svedi.Kdyz si ji poskrabu,nebo nekdy zavadim hrebenem,zacne svedit jeste vic a udela se mi tvrdsi boule,asi dvoucentimetrova a postupne se mi udelaji dalsi boule,ktere postupuji vys do hlavy a dost svedi.V dobe,kdy se mi utvori mne boli hlava,mam zpomalene mysleni,nekdy je mi spatne a jsem malatna,bez horecky.Za necely mesic mi pak boule zmizi.Jsem celorocni alergickou upornou rymu,jsem alerg.na peri,kocku,roztoce,prach.Kocku nemame,z peri taky nic.Mam prelecenou toxoplazmozu,jiz 15 let a teno problem s vyrazkou mam asi pet let.Uz jsem zkusila ruznou vnitrni cistici lecbu bylinkama,kdyz jsem brala antib.take nezabraly,ani je nemuzu brat casto kvuli imunity,mam ji dost oslabenou. Dekuji Vam za radu,krasny den preji


Odpovědět


Odpověď

Re: svediva vyrazka na hlave (monika 20.2.2011 20:02)

asi bych na vasem miste volila alternativni celostni medicinu,nebo konstitucni homeopatii,jestli neverite na zazraky,tak po homeopaticke lecbe se budete divit,co vsechno se vam v tele i v dusi optimalizuje.Hledejte lekare homeopata,hodne zdarua pryc s problemy a starostmi....


Odpovědět


vyrážka ve vlasech

(Jana Průchová 17.1.2011 22:49)

Dobrý den,prosím vás chtěla bych se zeptat na vyrážku na kůži v oblasti začínajících vlasů...jakoby nakonci čela hned kde už jsou vlasy. Mělajsemtak před rokem zpálenou hlavu do krve a to od profesionální kadeřnice ,která používala značku Loreál. Měla jsem to otřesný a skutečně krvavé. Od té doby stále kůži léčím drahými šampony. Jeniný který mi vyhovuje je od La rose z lékárny,jenže jsem to konzultova s prodejcem a tento šampon se používá jen 3 týdny pak strácí učinek. Tudíž už nevímčím si hlavu mýt,protože už třetí den po umytí my hlava začíná svědět a cítím jak se mi tam vytváří vyrážka... Máte prosím vás někdo s tímto zkušenost či nákou radu ??? popř.napište mi na mail jandula1702@seznam.cz moc děkuji jana


Odpovědět


Odpověď

Re: vyrážka ve vlasech (Olga 18.2.2011 0:47)

Dobrý den.Měla jsem ten samý problém.Lékařka mi zakázala si barvit vlasy na černo.Dostala jsem kortikoidy ruzné vodičky a masti dost mi taky vlasy vypadaly.Hodně mě pomohl Alpicort F přestaly mi padat vlasy a zmizely šupinky .Dnes mi vlasy dorostly mám je zesvětlený ale byly to muka. Na svědění hlavy mi pomáhá hodně šampon z lékárny KLORANE s pivonkou 200kč stídám ho s dehtovým šamponem .Přeji mnoho štěstí a brzké vyléčení OLGA


Odpovědět


plisen ve vlasech sampony

(olina 19.12.2010 19:14)

jak se zbavit supinate a zhrubele kuze ve vlasech


Odpovědět


Odpověď

Re: plisen ve vlasech sampony (Cempírek 19.12.2010 22:21)

Olino, jak to přesně vypadá? Jsou to ostrůvky s načervenale zabarvenou kůží a s nažloutlými šupinkami? Místa, kde se tvoří šupinky, jsou suchá a nebo mastná či mokvající? Mění se intenzita projevu - v létě je toho méně a v zimě naopak více? Svědí to? Máte to jen ve vlasech nebo ještě někde jinde? Jak to máte dlouho? Viděl to někdy nějaký lékař? Popište to trochu více, abych Vám mohl lépe pomoci.

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


Odpověď

Re: Re: plisen ve vlasech sampony (olina 21.12.2010 22:23)

Měla jsem alergii na tmavou barvu na vlasy ,mokvala mi cela hlava . lékařka mi na to nasadila kortikoidy pak svědění ustalo vlasy nebarvim už na černo ale pomalu zesvětluji. ale mam plnou hlavu šupinek a hrubou pokožku.začali se mi dělat i červené fleky po krku je to ale suché a svědí to.Mám pocit al že je to plísen .mám plísen na nehtu u nohy flíčky se mi udělaly i na nartu obou nohou.K lékaři jdu až 7.1. zatím používám canespor krém nevím zda se může nanést do vlasů . problém už mám asi 3 měsíce. nejvíc mi trápí ty šupinky ve vlasech. Taky mi jich spousta vypadala ale vypadávání ustalo.


Odpovědět


Odpověď

Re: Re: Re: plisen ve vlasech sampony (Cempírek 8.1.2011 12:37)

Dobrý den Olino, jak jste dopadla u lékaře? Napište nám sem co Vám Váš lékař zjistil. Určitě to bude zajímat i ostatní dámy, které si barví vlasy a mají po barvení podobné reakce.

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


svědění pokožky hlavy a puchýřky

(Lucie 15.12.2010 21:56)

Dobrý den, četla jsem váš článek a dá se říct,že už jsem vyzkoušela snad všechno. Mám lupy už léta,ale daleko víc mě trápí, že asi 2 měsíce mě svědí pokožka hlavy a v hlavě mám takové malé puchýřky,jako bych byla poštípaná. Doma žádnou havět nemáme a nemůžu se toho zbavit.Na kožním mi dali nějaké sérum alpicort,jestli to píšu správně a svědí to pořád.Mám pocit, že se z toho zblázním.Nemáte tam nějakou radu? Děkuji


Odpovědět


Odpověď

Re: svědění pokožky hlavy a puchýřky (Cempírek 16.12.2010 12:44)

Lucie, pokorně požádejte svého lékaře o předepsání léku Claritine na to nepříjemné svědění a dále prosím setrvejte v aplikaci Alpicortu. Lékař, který Vám ho předepsal Vaše onemocnění viděl a mohl podle projevů stanovit správnou diagnózu. To se po diskusním fóru udělat lépe nedá. Je nesmírně důležité, abyste po nanesení Alpicortu na pokožku hlavy provedla také její mazáž konečky prstů po dobu 3 minut!!! Tímto lépe odstraníte maz z vlasových folikulů a mazových žláz. Tento přebytečný maz může způsobovat ony nepříjemné puchýřky, o kterých píšete. Účinek se zpravidla nedostaví hned, ale je třeba v léčbě poctivě a pravidelně pokračovat až do vymizení příznaků. Alpicort aplikujte každý den večer před spaním a po vymizení příznaků ještě pokračujte v intervalu 2 krát týdně. Kdyby i přesto tato léčba nepomohla, tak zkuste ambulantní konzultaci svého problému s jiným kožním lékařem.

Zdraví Cempírek!


Odpovědět


lupy ve vlasech - nejúčinnější a nejlevnější recept

(Jana 1.11.2010 14:45)

Když jsem byla malá, dávali mi proti lupům obyčejné máslo na pokožku hlavy. Moc si na to už nevzpomínám, jen vím, že jsem měla na hlavě sáček, aby se hlava zapařila. Opravdu mi to tehdy hodně pomohlo. Bohužel si nevzpomínám, jak dlouho jsem ten igelit na hlavě měla a kolik másla se mi na pokožku hlavy dávalo. Nyní mám opět problémy s lupy a i když použiji dražší šampon z lékárny, nezabírá! Nemáte někdo s tímto zkušenosti? Kolik zhruba másla se dává? Děkuji


Odpovědět


Odpověď

Re: lupy ve vlasech - nejúčinnější a nejlevnější recept (Cempírek 4.11.2010 8:38)

Dobrý den Jano, četl jsem Vaši zkušenost s použitím másla při léčbě lupů. Myslím si, že je to možné použít v případě, kdy je lupovitost vlasové pokožky způsobena nadměrně se olupující suchou pokožkou. Mám na mysli, kdy je kůže ve vlasech natolik vysušená, že její vrchní vrstva popraská, vzniknou malé ostrůvky na povrchu, které se pak mechanickým působením odlupují po vrstvách. Významným indikátorem jsou suché vlasy. V tomto případě bych běžné máslo skutečně doporučil na ošetření takovéto pokožky.
Aplikaci bych doporučoval po umytí vlasů a prosušení ručníkem. Máslo by mělo být změklé, tedy je třeba ho nechat několik hodin při pokojové teplotě. Pak si nabrat zhruba velikost lískového ořechu a rozetřít si ho mezi konečky prstů a takto zamaštěnými prsty si masírovat pokožku hlavy. Je dobré si rozdělit plochu hlavy na několik menších částí, například dva boky, vršek a týlní oblast hlavy a každou z těchto oblastí si pěkně promasírovat. Není třeba se zabývat množstvím spotřebovaného másla, ale spíše se soustředit na přijemné pocity při masírování a máslo průběžně doplňovat na prsty. Pokud byste měla pak problémy s vizuálně mastnými vlasy, tak provádějte masáž navečer, na noc si nasaďte na hlavu pletenou čepici a ráno si jemně omyjte vlasy. Jen vlasy! Pokožku co nejvíce ochraňte před stykem se šampónem. Po umytí a osušení vlasů pak použijte jemný kartáč s přírodními štětinami, kterým své vlasy krásně uhladíte do zářivého lesku.
Máslo vám pomůže doplnit vlasům významný antioxidant vitamin E v přírodní formě a tím předejdete i případnému třepení konečků.
Budu velice rád, když vyzkoušíte můj postup a napíšete mi sem své zkušenosti s touto máslovou terapií pro suché vlasy.

Zdraví Cempírek.


Odpovědět


Odpověď

Re: Re: lupy ve vlasech - nejúčinnější a nejlevnější recept (Eva Malá 11.1.2016 13:10)

Ještě lepší je bambucké máslo.


Odpovědět



zajímavé články
Jak si poradit s lupy

Lupy jsou problém, jenž se dá jen těžko skrýt a se kterým se potýká přibližně 50 % dospělých na celém světě. Lupy se tvoří tehdy, když dojde k narušení přirozeného procesu obnovy vlasové pokožky. To vede k rychlému olupování zrohovatělých buněk vlasové pokožky, které se spojují a vytvářejí viditelné šupinky. Celý článek...


Zaměření článku: lupy, vlasy, svědění, hlava, léčba, příčiny, obočí, mastné vlasy, padání vlasů, seborrhoická dermatitida, fotografie, babské rady


Humáty v léčbě lupů, ekzémů a dalších nemocí vlasové pokožky

Z pohledu biomedicíny mají humáty široké možnosti využití a jejich účinky na pokožku jsou mimořádné. Vynikají čistícími, detoxikačními a regeneračními vlastnostmi. Tlumí projevy různých kožních obtíží, jako jsou ekzémy, plísně, akné. Vzhledem k tomu, že jsou výborný imunostimulant, posilují přirozené obranné funkce pokožky. Poměrně dobře jsou popsány jejich účinky na záněty, brání růstu některých mikroorganismů, jako je Streptococcus, Staphylococcus, Enterococcus, Candida albicans atd. Účinné látky prostupují pokožkou a lze je využít i při potížích s vlasy. Humáty lze aplikovat jako masky na obličej, zábaly, regenerační koupele a nyní jsou dostupné ve formě šamponu Cytosan. Celý článek...


Zaměření článku: lupy ve vlasech, ekzém ve vlasech, lupénka ve vlasech, lupy, šampon na lupy, cytosan


Šupinky na kůži

Kůže tvoří ochrannou bariéru těla. Zdravá a dobře prokrvená kůže nepotřebuje žádnou speciální péči. V této souvislosti je vždy důležité, aby lidská kůže obsahovala správné množství tuku (takzvaného kožního tuku) a správné množství vody. Pokud totiž nejsou tyto látky v kůži zastoupeny v určeném množství, začnou se objevovat obtíže. Mezi jejich první příznaky i mezi obtíže jako takové patří suchost kůže. Celý článek...


Zaměření článku: šupiny, kůže, obličej, nohy, lupy, žíly, suchost


podobná témata
lupy a jejich léčba, lupy ve vlasech obrázky, co na lupy ve vlasech, šampon na lupy diskuze, ekzém ve vlasech, suchá kůže ve vlasech, černání vlašských ořechů, kožní plíseň ve vlasech, bylinky proti lupům, plíseň ve vlasech


diskuse k článku

Re: Re: suchá kůže ve vlasech PROSIM POMOZTE!!!

Terapeutický šampon Energy Cytosan, který patří do řady tzv. humátových přípravků. Tento šampon...

více >>

Re: suchá kůže ve vlasech PROSIM POMOZTE!!!

Mám to ASI TAKY - zkouším šampon s konopím, je to na ekzemy ve vlasech, což fohle asi je. Nebo...

více >>

ošetření lupů

Dobrý den, přišel mi mejlík s různými babskými radami a jedna mne zaujala, píše o ní zde i...

více >>

BILE SVEDIVE SUOINKY..

TY TO SVEDIVE SUPINKY MAM V HLAVE A POMALU SE MI ROZLIZAJI PO CELE,OBOCI ,KORENU NOSU A MAM JE I V USICH.TED...

více >>

další diskuse   

Stránky o Activ Aloe
nabídka obchodu

Avita FLAX OMEGA 3 (90 cps)

Avita FLAX OMEGA 3 (90 cps)

Omega 3-6-9 nenasycené mastné kyseliny z lněného oleje. Má významný vliv na kvalitu pokožky a pro zdraví organizmu. Obohaceno o vitamin E. Doplněk stravy pro celkovou regeneraci. Nenasycené mastné kyseliny z lněného oleje. obohacení stravy přírodními nenasycenými kyselinami z lněného oleje prevence tvorby krevních sraženin, snížení hladiny nasycených tuků a cholesterolu protizánětlivý...

Cena: 517 Kč
Koupit  koupit
Stránky www.zbozi-kosmetika.cz
nejčtenější články

kortizol | mačingová názor odborníka | šalvěj | šalvěj a jeho účinky | mačingová dieta jídelníček recepty | kolísavy tlak | ucpávání cév na nohou příznaky

Vstupní stránky | Sitemap | RSS | Google News | Sitemap | Vyhledávače

PageRank Seznam S-Rank Alexa Rank